ΑΙΜΟΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ   ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ   ΑΠΟΣΙΩΠΗΜΕΝΗΣ   ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ   ΚΑΙ   ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ
"Προϋπόθεση της Δημοκρατίας είναι η ελευθερία, να αποφασίζουν όλοι μαζί και να εναλλάσσονται στα όργανα με κλήρωση" (χωρίς διαπλεκόμενα): Αριστοτέλη Πολιτικά, 1317,1279-
        β24.
"Ευτυχισμένος είναι ο ελεύθερος και ελεύθερος είναι ο άφοβος": Περικλής.
(7 πολιτογραφήσεις μετοίκων/δούλων - υπαλλήλων στη συκοφαντημένη Αθήνα αναφέρονται στην Αθη
ναίων Πολιτεία, ενώ, εξαιτίας των ολιγαρχικών πολέμων, δεν πρόλαβαν να ξαναδώσουν πολιτικά δικαι
ώματα στις, τιμώμενες πάντως ως θεές, μητέρες και ιέρειες, γυναίκες - βλ. δίκη ολιγαρχικών κατά
Ασπα-σίας - όπως πριν δεν άφησαν τον Θεμιστοκλή και τον Παυσανία να απελευθερώσουν τους
είλωτες...).	
Οι πρώτοι άνθρωποι, Τρίγλιας Χαλκιδικής, που διαμορφώνονται μετά τις γεωλογικές αναστατώσεις στην περιοχή μας, όταν χάνονται τα - απολιθωμένα πια · δάση. Τα πρώτα γνωστά παλαιολιθικά εργαλεία!

5 εκ.χ. Π. Σ.
8,2 ·2,4εκ.χ Π.Σ.

Ανθρώπινα οστά και εργαλεία στην Ικαρία.
Αρχάνθρωποι κυνηγοί ελέφαντα Περδίκκα Πτολεμαδας · πρόγονοι των ευρωπαϊκών λαών. Λίθινα και οστέινα εργαλεία.Ι

 

1-1,5 εκ.χ. Π.Σ.
800 - 500.000 Π.Σ.

Λιθοτεχνικά συστήματα σε όλη)την ηπειρωτική Ελλάδα και το Αιγαίο
Αρχάνθρωποι σπηλαίου Πετραλώνων Χαλκιδικής: Δεξιοχειρία-ουιλία. αυτάρκεια, ελεύθερος
χρόνος, αλληλοβοήθεια, 'τά αρχαιότερα ίχνη φωτιάς: αναπτυνυένος Πετραλώνκχ
ττρωτοττολιτισμός.	;
Πρωτόγλυπτο Μακεδονίας, το αρχαιότερο γλυπτό στη Γη.	

 

600-100.000 Π.Σ.

Αρχάνθρωποι Θεσσαλίας.

 

50.000 Π.Σ.
11- 9.000 Π.Σ
11+1 εκ.χ. Π. Σ.
(= Πριν από Σήμερα)
8- 5.000 Π.Σ.
3000 π.Χ.

Ύπαρξη Σαρακατσάνων - ελληνικής γλώσσας. Παλαιοάνθρωποι σπηλαίων Ηπείρου,
Θεόπετρας Θεσσαλίας, Απηδήματος Μάνης, Χανίων, συνεχής εξέλιξη εργαλείων. Τα
αρχαιότερα εργαλεία της Κύπρου.		 	
Άνθρωποι   σπηλαίων   Κύκλατττα   Πούρων  Αλοννήσου   και   Φράγχθης  Αργολίδας:   έντονη
ανάπτυξη   ναυσιπλοΐας,   αλιείας  και   εμπορίου.   Διαπιστωμένη   ύπαρξη   του  νησιωτικού   -
αιγαιακού ανθρωπολογικού τύπου.
	_;	[Βιβλιογρ. για τα ανθρωπολογικά βλ. στο Διαδίκτυο 366.9Γ].
Νεολιθική εποχή σ' όλη την Ελλάδα (χαρακτηριστικά: Θαρούνια Ευβοίας, Νίσυρος, Κύθνος,
Σέσκλο Θεσσαλίας, σπήλαια Λιμνών Αχαΐας και Αττικής): ανάπτυξη γεωργίας-κτηνοτροφίας,
περαιτέρω ανάπτυξη ναυσιπλοΐας-αλιείας. Οι ευνοϊκές γεωγραφικές και κλιματικές συνθήκες
στο Αιγαίο (αυτάρκεια, ανυπαρξία πολέμων), διατηρούν εκεί τις αρχαιότερες σχέσεις
αλληλοσεβασμού, ισοτιμίας και των ευεργετικών για όλους συλλογικών αποφάσεων, την
Πρωτοδημοκρατία.	 \		 	 	 			
Πολιόχνη   Λήμνου:   η   αρχαιότερη   γνωστή   συγκροτημένη   ευρωπαϊκή   πόλη   με   τόπο
συγκέντρωσης των πολιτών.						

 

3000-1100

Κρήτη-Κυκλάδες: ισοτιμία το.   φυλούν χωρίς τυραννικούς,ανεξέλεγκτους αρχηγούς. Μυκήνες: σκυθρωπή μητροπατριαρχία μ-: υπόστρωμα ισοτιμίας. Αποικισμός Μεσογείου-Ευξ. Πόντου.

 

2700+1000 1516-1466
1370

Πυραμίδες - δημόσιες αποθήί :ς Γροφ!μων στο Ελληνικό Αργολίδας και αλλού.
Ο Κέκροπας καταργεί την ι --.φο των γυναικών ύστερα από την πλειοψήφησή τους στην
ονομασία της Αθήνας' επικρα ί.ϊ_η πατριαρχία.	
Οι Χετταίοι χτυπούν ελληνικές πόλεις της Μ. Ασίας.

 

1230-1200

Ο Θησέας επιστρέφοντας από την Κρήτη οργανώνει τη συνδιοίκηση (συνοικισμό) της Αττικής με κεντρική Εκκλησία του Δήμου παράλληλα με τις τοπικές, παραιτείται από βασιλιάς και θεμελιώνει την ισοτιμία, δυνανή αρχικά για τους πολίτες-οπλίτες: τη Δημοκρατία των γιορτών, της λιτής ζωής, της χαράς-οφοβίας-αισιοδοξίας. ΓΓ αυτό γιορτάζονται τα Παναθήναια και κτίζεται αργότερα και ο Παρθενώνας Γ'στην Αθηνά Δημοκρατία") με αντίστοιχες παραστάσεις.

 

1184-1174

Τρωικός  πόλεμος,  πατριαρχικός εμφύλιος. Ύπαρξη,  ωστόσο,  αγοράς  (συνέλευσης)  και συλλογικών δικαστηρίων.

 

9οςαι. τουλάχιστο
884

Φωνητική (αλφαβητική) γραφή διαμορφώνεται απλοποιημένη νια πρώτη και μοναδική <ρορά
στην ιστορία στη δημοκρατική Αθήνο: από τα συλλαβογράμματα για ενημέρωση των κατοίκων
πριν από την Εκκλησία του Δάμου '.σήμερα λ.χ. κινέζικα, αραβικά, αγγλικά παραμένουν στη
γραφή εικονικά, δηλαδή πρένει να αποστηθίζεις την εικόνα και την προφορά της κάθε λέξης,
για να είναι δυσνόητα στους περισσό "-ρους απλούς ανθρώπους-υπηκόους, αφού ως γλώσσες
χειραγωγήθηκαν από θολωμένους αν -σφάλεις, δυστυχείς, μισόδημους τυράννους...).	
Ίφιτος, Λυκούργος και Κλ$:σθέν·ι,.; αναδιοργανώνουν αρχαιότερους αθλητικούς αγώνες
ισότιμων πολιτών με μονοετή εκτελεστικά όργανα σαν Ολυμπιακούς, χοορίς Έλληνες ή
ξένους με βασιλεία ή τυραννία - αυτή ·ην έννοια είχε η λέξη βάρβαροι.